waarom ben ik zo boos, werkzen
Waarom ben ik zo boos vraagt Charlotte zich af. Ze is onterecht door een klant uitgescholden. De klant had telefonisch lang in de wacht gestaan. Daardoor onterecht meteen tegen Charlotte gaan schelden. Charlotte die in haar jeugd dagelijks door haar vader werd toegeschreeuwd, had besloten toen ze uit huis ging dat ze dit niet meer zou accepteren, van niemand. Uitgescholden worden voor iets wat je niet hebt gedaan, is mega frustrerend en een groot onrecht. Bij Charlotte triggerde dit gedrag van de klant nog eens extra omdat dit een jeugdtrauma is. Een mooie les voor Charlotte is dat ze tools krijgt om zich sterk te voelen als deze situatie zich weer voordoet. Klanten kunnen onvoorspelbaar zijn en daar kun je je op voorbereiden. De vraag waarom ben ik zo boos hoeft charlotte zich dan niet meer te stellen omdat ze de tools krijgt hoe ze dit aankan. Mocht ze toch boos worden kan ze inzocht krijgen in haar eigen triggers. Waar Charlotte geen rekening mee heeft gehouden is dat de klant ook misschien getrigged is. Dit maakt de manier van reageren naar Charlotte toe niet goed, maar wel begrijpelijker. De klant heeft al een ervaring met een bedrijf die niet heeft gereageerd op een klacht. Herhaaldelijk belde hij dat bedrijf, maar heeft dagenlang alleen maar in de wacht gestaan. Wanneer hij eindelijk geholpen werd, was de juiste persoon er niet.

Wie is de schuldige?

Charlotte is het slachtoffer geworden van een ander bedrijf die geen service heeft gegeven. De klant die de ervaring heeft met dat bedrijf, denkt dat nu weer te herkennen omdat hij telefonisch lang in de wacht heeft gestaan. Wat als Charlotte nu de exacte tools in handen had om anders met deze klant om te gaan? De klant voelde zich dan begrepen en was gekalmeerd. Charlotte was niet boos en gefrustreerd geweest en de klant had een lovende review op de website kunnen schrijven. Boze klanten zijn een killer voor je business. Ook al zijn de klanten onterecht boos dan is het toch een gemiste klant. Wanneer klanten terecht of onterecht hun gal gaan spugen op jouw website en jouw social media-accounts als facebook en google, dan weet je zeker dat dit op het internet te vinden is. Tevreden klanten verdienen geld voor je. Boze kanten kosten je geld. Heeft het volgens jou zin om een boze klant die een rot review heeft geschreven te benaderen?

Vergelijkbare berichten

  • Hoe houd je focus?

    Focussen is met je volle aandacht aanwezig te zijn in het NU. En dat begint bij het aandachtig volgen van je ademhaling. Je trainen om vaker met je aandacht in het nu te zijn, brengt rust in je hoofd en ontspanning in je lijf waardoor er helderheid in je waarnemen ontstaat.   Door continue bezig…

  • Cortisol je stresshormoon

    Cortisol is ons stresshormoon die in werking komt als we in gevaar zijn. Zodra wij gevaar detecteren wordt wordt ons stresshormoon aan het lichaam vrijgegeven om snel te kunnen handelen. Zodra het gevaar geweken is zijn we met een paar minuten dit stresshormoon weer kwijt. In deze snelle tijd zijn wij er ons vaak niet…

  • Is iets goed of fout?

    Vaak wordt er zwart-wit gedacht. Is Iets goed of fout. Iets is geluk en iets is ongeluk. De gedachten maken overuren om iets te vinden van alle waarnemingen. Hoe graag willen we iets begrijpen en in hokjes plaatsen. Ordenen en controleren. Niet alles hoeft te worden begrepen of heeft een betekenis. Vaak is het gewoon…

  • Waar is jouw grens?

    Waar is jouw grens? Weet je hoe je grenzen aan moet geven? Hoe helder is jouw ja en jouw nee? Ja is ja en nee is nee. Twee duidelijke woorden waar bewust of onbewust veel mee wordt gemanipuleerd. De twee woorden, ja en nee, zijn kort, simpel, duidelijk en krachtig. Heel zwart-wit helder. In de…

  • Luister jij wel

    Luister jij wel? Luister je oprecht en nieuwsgierig naar de woorden van de ander? “Met spreken, hoor je veelal wat je al weet. Met luisteren, hoor je veelal wat nieuws.” En toch spreken we als mens graag zelf in plaats van oprecht naar een ander te luisteren. En als we naar een ander luisteren, ratelt…

  • Mindfulness op het werk

        Mindfulness op het werk zijn helpt je beter, enthousiaster en gefocust te werken. Dit resulteert in goede resultaten zonder dat je hierdoor stress krijgt. Wil dat niet iedereen? Dit bereik je niet door alleen mindfulness op het werk te zijn. Je moet je mindfulness je eigen maken en door de hele dag door…