wie levert het beste werk, WerkZen

Je hebt een project die je aan iemand anders wilt uitbesteden. Omdat jij eindverantwoordelijke bent zoek je de geschiktste persoon hiervoor! 

Maar wat zijn de criteria voor de geschiktste persoon? Zijn dat de dienstjaren en ervaring die iemand heeft? Kan een starter wel hetzelfde leveren als iemand met veel ervaring? Kijkt een starter misschien met een frisse blik naar het project en heeft degene met veel ervaring zijn conclusie al getrokken? Waar doe je goed aan? 

Ter inspiratie hieronder een uitspraak en een inspirerend verhaal: 

Een door en door ervaren arts, advocaat of accountant, verleent niet per definitie beter werk dan een gepassioneerde jong professional die nog maar net een paar jaar bezig is. 
De hoeveelheid aandacht en begrip die je krijgt, is vaak belangrijker dan de luisterrijke geschiedenis van een professional of de inzet van een jong professional”.
(Bron onbekend) 

Autofabrikant Ford verdiende erg veel geld met het maken van auto’s, maar Ford was niet iemand die meer geld uit wilde geven dan nodig was. Hij liet zijn hele fabriek eens bekijken door een efficiency expert om te zien waar nog geld bespaard kon worden. De man bekeek de hele fabriek en kwam met een paar suggesties. ‘Verder viel het me op dat hier aan het einde van de gang een man in een kantoortje zit met zijn voeten op een stoel’, vertelde de expert. ‘De vorige keer dat ik hier kwam zat hij ook al zo. Kun je die man niet beter ontslaan?’ Ford glimlachte, ‘Die man had al eens een idee dat ons een paar miljoen dollar heeft opgeleverd. Toen zat hij er volgens mij net zo bij.’” 

Vergelijkbare berichten

  • Dank je wel!

    Waar ben jij dankbaar voor? Voel je wel dankbaarheid? Vaker hebben we kritiek en voelen we ontevredenheid. We zien wat niet werkt, wat niet hoort of wat beter of anders kan. Ook hiervoor kun je dank je wel zeggen, denken of voelen. De buitenwereld, personen of gebeurtenissen, laat jou immers inzien wat je niet wilt…

  • Werkstress oorzaken

    Werkstress oorzaken komen vaker voor in een onderneming dan door het management wordt gezien. Een ondernemer bedenkt voor elk probleem een oplossing. Een werkgever is oplossingsgericht. Een werknemer denkt hoe moet ik die berg werk wegwerken in een te korte tijd en dat is een van de werkstress oorzaken. Een onderneming of business start vanuit…

  • Begrijp je me niet?

    “Begrijp je me niet?” is een gedachte die veelal naar boven komt als je iets vertelt en je wordt door de ander onderbroken.  “Eerst begrijpen is moeilijk. Het is veel gemakkelijker om iemand snel je eigen bril te geven.”Stephen Covey De meeste mensen luisteren niet om iemand te begrijpen; ze luisteren om antwoord te kunnen…

  • Waardering en zelfvertrouwen

    Waardering en zelfvertrouwen voelen is niet voor iedereen weggelegd. Velen zoeken waardering bij een ander. Vaak wil je goed gevonden worden of dat een prestatie van je gewaardeerd wordt. Goedgevonden worden is heel belangrijk voor je waardering en zelfvertrouwen gevoel. Maar kan iemand je dit wel geven?   Ben jij zelf niet degene die jezelf moet vertrouwen? Het heet “Zelf Vertrouwen” …

  • Frustratie op het werk

    Heb jij het wel eens meegemaakt? Frustratie op het werk? Margreet wel, ze heeft honger en gaat op weg naar de kantine. De kantine is een gezellige ruimte waar het bedrijf zijn best heeft gedaan om die zodanig in te richten dat je er lekker ontspannen kunt eten. Maar waar ze zich voor de zoveelste…