Waarom ben ik zo Boos

waarom ben ik zo boos, werkzen
Waarom ben ik zo boos vraagt Charlotte zich af. Ze is onterecht door een klant uitgescholden. De klant had telefonisch lang in de wacht gestaan. Daardoor onterecht meteen tegen Charlotte gaan schelden. Charlotte die in haar jeugd dagelijks door haar vader werd toegeschreeuwd, had besloten toen ze uit huis ging dat ze dit niet meer zou accepteren, van niemand. Uitgescholden worden voor iets wat je niet hebt gedaan, is mega frustrerend en een groot onrecht. Bij Charlotte triggerde dit gedrag van de klant nog eens extra omdat dit een jeugdtrauma is. Een mooie les voor Charlotte is dat ze tools krijgt om zich sterk te voelen als deze situatie zich weer voordoet. Klanten kunnen onvoorspelbaar zijn en daar kun je je op voorbereiden. De vraag waarom ben ik zo boos hoeft charlotte zich dan niet meer te stellen omdat ze de tools krijgt hoe ze dit aankan. Mocht ze toch boos worden kan ze inzocht krijgen in haar eigen triggers. Waar Charlotte geen rekening mee heeft gehouden is dat de klant ook misschien getrigged is. Dit maakt de manier van reageren naar Charlotte toe niet goed, maar wel begrijpelijker. De klant heeft al een ervaring met een bedrijf die niet heeft gereageerd op een klacht. Herhaaldelijk belde hij dat bedrijf, maar heeft dagenlang alleen maar in de wacht gestaan. Wanneer hij eindelijk geholpen werd, was de juiste persoon er niet.

Wie is de schuldige?

Charlotte is het slachtoffer geworden van een ander bedrijf die geen service heeft gegeven. De klant die de ervaring heeft met dat bedrijf, denkt dat nu weer te herkennen omdat hij telefonisch lang in de wacht heeft gestaan. Wat als Charlotte nu de exacte tools in handen had om anders met deze klant om te gaan? De klant voelde zich dan begrepen en was gekalmeerd. Charlotte was niet boos en gefrustreerd geweest en de klant had een lovende review op de website kunnen schrijven. Boze klanten zijn een killer voor je business. Ook al zijn de klanten onterecht boos dan is het toch een gemiste klant. Wanneer klanten terecht of onterecht hun gal gaan spugen op jouw website en jouw social media-accounts als facebook en google, dan weet je zeker dat dit op het internet te vinden is. Tevreden klanten verdienen geld voor je. Boze kanten kosten je geld. Heeft het volgens jou zin om een boze klant die een rot review heeft geschreven te benaderen?

Reacties zijn gesloten.